Nanni Svampa canta Brassens l'è ona serie de trii album del cantant milanes Nanni Svampa sortii foeura in del 1971. Come che 'l spiega el titol, el se tratta de cover del cantant frances Georges Brassens, voltaa in lombard (e portaa in del contest milanes ) del Svampa, che l'era on grand amirator de la soa oeuvera. Al Teater de la Memoria el Nanni Svampa el so recital Nanni Svampa canta Brassens l’è giammò andà in scena in del 2015 cun l’Antonio Mastino e l’Aleardo Caliari e in del 2016 cont el Luca Maciacchini. Adess ch’el Nanni gh’ha el rafreddùr el recital anderà istess in scena cont’el Luca Maciacchini e l’ Aleardo Caliari. Po’ vess ch’el Nanni Svampa telefonerà in duretta.
Per chi el cognòss no Georges Brassens l'è consideraa vun di protagonista pussee important de la canzon d'autor francesa, che l'ha influenzaa on gran mucc de artista in del sò Paes e anca de foeu. In Italia certamente el Gino Paoli e el Fabrizio De Andrè. I sò canzon hinn pien de satira e de ironia vers el poder e qualsessia sort de conformism e hinn ona critega bella forta a l'autorità, ai convenzion e a l'ipocrisia de la società del sò temp: per esempi vegnen tolt in gir el patriotism, l'autorità di giudes e di polee. In tra el 1953 e 'l 1981 l'ha venduu almanch 20 milion de disch.
Come resistere a una presentazione così? Eccoci dunque al Teatro della Memoria a respirare atmosfere milanesi miste ad atmosfere francesi, per come l’Aleardo e il Maciacchini alternano i testi originali di Brassens alle trasposizioni di Svampa, che ha fatto rivivere i suoi personaggi tra l’Ortica e le osterie milanesi, traducendone non solo i versi ma l’anima. L’avevo già sentito il Nanni cantare Brassens, erano gli Anni 70, e il Nanni, con le sue canzoni della mala, lo si omaggia da subito, ascoltando Porta Romana (“ha fatto più battaglie la tua sottana di tutta la marina americana, ha fatto più battaglie il tuo reggipetto del General Cadorna a Caporetto”), poi ecco l’annunciata telefonata e il saluto prima che lo spettacolo abbia inizio. E si parte subito con l’ironia feroce di El Gorilla.
Uno dopo l’altro prendono vita vari personaggi di un passato milanese perduto nelle nebbie delle periferie che il Teatro della Memoria ritrova con la grande canzone milanese: La Ginetta, la Rita dell’Ortiga e poi ancora La Prima Tosa (che dà il titolo allo spettacolo), Doman te porti a ballà, Mi son on malnàtt, El bamborin de la miée d’on ghisa, La Cesira....
Al Maciacchini, chitarra e voce, spetta la parte più milanese, mentre l’Aleardo Caliari racconta Brassens con alcune canzoni originali, come La Mauvaise Reputation o Il Suffit de Passer le Pont. Si chiude infine con Marcia Nuziale, ma nella versione di Fabrizio De André.